projekthjälp sökes

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Jonasottosson
Inlägg: 29
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:44:21

projekthjälp sökes

Inlägg av Jonasottosson »

Hej på er,
jag har en ide :idea: , men behöver lite hjälp för att komma igång.
efter egna sökningar på nätet i 2-3 dagar så kan jag faktiskt inte hitta någon produkt som är som just min ide
därav är jag lite försiktig med att skrika ut var det är. liknande produkter finns men det är inte samma storlekar, prisklasser och ändamål.
har dessutom aldrig hört om det eller sett det själv någonstans eller att någon annan har pratat om det.

antingen behöver jag nån som tar ner mig på jorden eller så kan det bli lönsamt =)
jag skulle behöva någon som är lite haj på visuell identifiering med kamera(så som ansiktsidentifiering eller dylikt),

jag menar heller inte att jag vill ha hjälp med en liten del i projektet utan jag vill hitta nån som vill göra detta med mig fullt ut.

jag vet att informationen är vääääldigt tafatt men skicka mig ett pm med frågor så kan vi nog reda ut den saken.

Ha d gött, haj :D
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45175
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: projekthjälp sökes

Inlägg av TomasL »

Har PMat TS.
Om hur man skall gå tillväga gällande nya idéer.
Dvs inte publicera dem här mm.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: projekthjälp sökes

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Jo men han har ju inte hintat i vilket härad ens det ligger. Om man skapar en intresseväckare så kan man alltid gå vidare med personlig kontakt.
Där den som tar kontakt kanske frontar sina erfarenheter först! Då har TS en chans att värdera.
Så du TomasL, Du kanske inte alltid har rätt?

Du ser att jag avslutar med ett krumelurtecken, så du får själv avgöra.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45175
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: projekthjälp sökes

Inlägg av TomasL »

Till skillnad från dig, Lasp, så har jag levt i den sk Innovationsvärlden de senaste 30 åren, och jag vågar påstå att jag har 100% koll på vad som krävs och inte krävs.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: projekthjälp sökes

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Ja jag erkänner att mina kanske 40 år som företagare och innovatör ligger lite bakåt i tiden. Jag är ju nästan åttio nu.
Men jag tror att du gör nytta där du är. Din uppgift här på jorden kanske inte är att "ta ner" andra människor! Eller hur?

Men jag ger mig, kom ju ihåg citatet:
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45175
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: projekthjälp sökes

Inlägg av TomasL »

Lasp, så här är det:
1: Jag är ordförande i en av SUFs medlemsföreningar, SUF står för Svenska Uppfinnare Föreningen. www.uppfinnare.se
2: Såsom ordförande har jag naturligtvis total tystnadsplikt gentemot alla uppfinnare som kommer till mi
3: Ett enda ord här, gör en uppfinning/innovation tilll en o-uppfinning eller en icke-innovation vilket omöjliggör all typ av finansiering.
4:Alla innovationer behöver nån typ av finansiering, vlket i sin tur kräver patent eller möjlighet till patent, ett enda ord här, omöjligjör detta.

För att fortsätta.
Jag fick en idée en gång i tiden, fick patent, (för tidigt) fick investorer, och är idag börsnoterad.

På min fritid försöker jag vägleda innovatörer till en framgångsrik framtid, vilket är just det jag gör iom mitt engagemang inom SUF och UI7, samt att jag sitter i juryn för SKAPA-priset.

www.ui7.se
www.uppfinnare.se
www.stiftelsenskapa.se
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: projekthjälp sökes

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Det är bra TomasL. Jag vet detta om dig.
Vi har ju dessutom möts i det verkliga livet! Så det du gör är bra.
Det betyder inte att det andra gör är skit eller fel! Eller hur?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45175
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: projekthjälp sökes

Inlägg av TomasL »

Naturligtvis inte, och det har jag aldrig sagt.
Dock, har man nya idéer så skall man vara försiktig.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: projekthjälp sökes

Inlägg av Icecap »

Jag brukar säga att av 1000 idér är en bra. Men får man inte de 999 inte-helt-bra får man inte den riktigt bra heller.

Så att rådge TS är viktigt, att ge kontakt med de rätta kanaler är riktigt bra - och sedan önskar jag TS lycka till.
Skriv svar