kontaktstycken..hur svårt kan det vara?..

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
rysshack.se
EF Sponsor
Inlägg: 1157
Blev medlem: 11 februari 2009, 21:11:28
Ort: Stockholm

Re: kontaktstycken..hur svårt kan det vara?..

Inlägg av rysshack.se »

En sak du säkert redan gjort.....
Be om offert på delarna du köper från rs, farnell osv. De har folk som sitter och hantera sådant dagligdags.
Vissa delar har jag fått ned priset långt under utsatt pris på hemsidan, för vissa dyra stift i kontaktdon, runt halva priset som exempel. På vissa andra artiklar bara något öre.......

De gillar dock inte när att göra offerter när man handlar för komponenter för någon krona, men ordrar på 10-15 kkr och uppåt är ok.
dude
Inlägg: 142
Blev medlem: 6 juli 2007, 17:39:33
Ort: Umeå

Re: kontaktstycken..hur svårt kan det vara?..

Inlägg av dude »

Svar på lite olika frågor kommentarer:

Klas-Kenny:
ja du har rätt.

arvidb:
Tack för tipset kring Molex, men eftersom det säljs som enskilda trådar (som jag förstod det) och inte som ett färdigt fullproppat kontakstycke med en kabelmatta (med överlängder som man kan kapa ner till rätt längder) så tänker jag att det nog inte är värt det. Jag ska kolla mer på detta dock. men det var så jag uppfattade det.

prototypen:
Nej, tråden måste inte vara avtagbar.
men däremot så kanske det blir besvärligt att hantera kortet om allt hänger samman.
t.ex. ska en 24VDC motor dit. och om den sitter fast och inte kan kopplas till och ifrån blir det krångligt.

rysshack.se:
jo detta var det billigaste jag hittade..de andra ville ha mer än 100kr för det. snacka om att överprissätta..

Jag funderar just nu på om jag inte ska köra på Prototypens idé..
Jag har slängt väg ett mail till kretskortstillverkaren om vad de tar för att montera på dessa WAGO 236 och löda dit dem.
Ska bli intressant att se vad de säger..
Skriv svar