Kolla lödpunkter!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
breflabb
Inlägg: 3521
Blev medlem: 8 oktober 2014, 17:00:54
Ort: 59.466579, 16.506872

Re: Kolla lödpunkter!

Inlägg av breflabb »

:D Det ser snyggt ut iallafall.
nisse46
Inlägg: 205
Blev medlem: 19 juni 2010, 11:51:55

Re: Kolla lödpunkter!

Inlägg av nisse46 »

Hehe....ja den är röd o fin, tänkte det hjälper mig komma ihåg o slå av den
Verkar som både tändning och brytare måste slås av för att reboota fönstersystemet, så går ej att göra under körning
Men detta blir ok tills jag får löst det på annat sätt
Användarvisningsbild
breflabb
Inlägg: 3521
Blev medlem: 8 oktober 2014, 17:00:54
Ort: 59.466579, 16.506872

Re: Kolla lödpunkter!

Inlägg av breflabb »

Kan det ha med att göra med start o stopp lägen? Den känner inte av var någonstans
den befinner sig. Vet inte på vilket sätt bilen känner av. Om det är microbrytare
eller överström.
nisse46
Inlägg: 205
Blev medlem: 19 juni 2010, 11:51:55

Re: Kolla lödpunkter!

Inlägg av nisse46 »

Om du menar helt upprullat och nerrullat så är det nog mjukvara/ström.
Autoupprullnings funktionen fungerar direkt på passagerarsidan när jag slår på min brytare + tändning, medans förarsidan behöver en nerrullning för att "lära" sig
Denna funktion kan sluta fungera efter att batteriet kopplas ur men återställs genom att man rullar ner helt/eller upp och håller nån sekund extra på switchen
Tydligen ligger minnet kvar nånstans för passdörren medans min brytare slår ut förardörrens minne, har inte kollat om det sitter kretskort i passdörren också.

Enligt manualen ska man kunna styra/återställa hissarna från dörrlåset med nyckeln med, men det fungerar inte på min bil
Testade aldrig detta när de fungerade så vet inte om det fungerat innan heller
men kanske är det dörrlås modulen som är skadad för den har ju klart med fönstren att göra också
Kruxet är att hela dörrkråset + rutan måste demonteras för att komma åt den och där tappade jag suget :)
Skriv svar