Bra förslag.prova och skifta 2 motorskydd
Varför löser motorkyddet?
Re: Varför löser motorkyddet?
Som ni säkert sett i mitt första inlägg har jag bytt motorskyddet till ett nytt,
men jag ska prova att byta med ett som "fungerat i drift".
När jag läste databladet på motorskyddet tolkade jag det som att det jag ställt upp på till 80A,
är det termiska överströmsskyddet.
Det borde inte kunna lösa ut före 63 A säkringen?
Dessutom sker ju kontinuerlig reglering av strömuttaget till ca 60A
även om den regleringen inte är "blixtsnabb" borde inte termiskaöverlastskyddet lösa?
Den magnetiska utlösningen verkar kräva över 1000A om jag fattar databladet rätt?
Hur utläser man vad som händer vid ett kort avbrott på en fas?
Hittade tidigare ett diagram där jag fattade det som att det skulle funka men lösa ut vid ca 85% av strömmen.
Det är ju fortfarande mer är 63 A?
men jag ska prova att byta med ett som "fungerat i drift".
När jag läste databladet på motorskyddet tolkade jag det som att det jag ställt upp på till 80A,
är det termiska överströmsskyddet.
Det borde inte kunna lösa ut före 63 A säkringen?
Dessutom sker ju kontinuerlig reglering av strömuttaget till ca 60A
även om den regleringen inte är "blixtsnabb" borde inte termiskaöverlastskyddet lösa?
Den magnetiska utlösningen verkar kräva över 1000A om jag fattar databladet rätt?
Hur utläser man vad som händer vid ett kort avbrott på en fas?
Hittade tidigare ett diagram där jag fattade det som att det skulle funka men lösa ut vid ca 85% av strömmen.
Det är ju fortfarande mer är 63 A?
Re: Varför löser motorkyddet?
Om alla tre anslutningar är parallellkopplade kan det väl inte ske någon reglering per anslutning?
Strömmen fördelar sig bara baserat på resistanser och spänningsfall.
Överhuvudtaget verkar det lite skumt med parallellkopplade cee-kontakter då man kan få backspänning på hankontakten om en är urkopplad.
Är det kanske nåt mer underförstått på schemat som vi missar?
Strömmen fördelar sig bara baserat på resistanser och spänningsfall.
Överhuvudtaget verkar det lite skumt med parallellkopplade cee-kontakter då man kan få backspänning på hankontakten om en är urkopplad.
Är det kanske nåt mer underförstått på schemat som vi missar?
Re: Varför löser motorkyddet?
bara en reglering , men mätning på alla , för att inte skjuta säkringarna.
när jag mätte strömmen fick jag variationer på några ampere men alla under 63A
om du kolla på intagsdelen ser du att pilotstiftet är inkopplat, det går till en förregling av kontaktorerna.
Så dom kan inte slås till om inte pilotstiftet har spänning.
när jag mätte strömmen fick jag variationer på några ampere men alla under 63A
om du kolla på intagsdelen ser du att pilotstiftet är inkopplat, det går till en förregling av kontaktorerna.
Så dom kan inte slås till om inte pilotstiftet har spänning.