Sentec PA9 *LÖST*

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
yaesu
Inlägg: 83
Blev medlem: 20 september 2007, 10:03:58
Ort: JO79nd

Sentec PA9 *LÖST*

Inlägg av yaesu »

Finns det nån vänlig själ som har ett schema till detta underbara monoblock?
Sålde ett par för några år sedan för att betala av lite räkningar och tänkte nu försöka bygga mig två egna.
Senast redigerad av yaesu 12 oktober 2007, 07:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor
Inlägg: 1685
Blev medlem: 22 november 2005, 09:47:02
Ort: Jakobstad, Finland

Inlägg av maha »

Har tyvärr inget schema men ville bara passa på att stöda dig i dina ovationer. Vilket trevligt slutsteg! Har "i mitt förra liv" använt ett par rätt flitigt och de är verkligen gulliga. Dock hade ett av stegen problem med att det nu och då drog säkringen vid påslag men sånt kan man leva med när de är så snygga. :wink:
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32627
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

yaesu
Inlägg: 83
Blev medlem: 20 september 2007, 10:03:58
Ort: JO79nd

Inlägg av yaesu »

maha: Tackar. :) Dom är helt underbara dom "små" stegen. Så bra ljud att näshåren krullar sig.

soundbrigade: Tror jag har gått igenom det mesta av det där forumet utan att hitta en ritning. Dock finns det ritningar på ett par PA9 kloner men jag vill helst bygga originalet.
Användarvisningsbild
Nisse
Inlägg: 908
Blev medlem: 9 juli 2006, 23:25:46
Ort: Kumla

Inlägg av Nisse »

En klon är väl exakt lik orginalet, annars är det ju ingen klon.
De enda som kan bygga orginalet är väl Sentec själva.

Mvh
Nisse
yaesu
Inlägg: 83
Blev medlem: 20 september 2007, 10:03:58
Ort: JO79nd

Inlägg av yaesu »

Har nu fått tag i det jag sökte på annat håll.
Är det någon som vill ha schemat över den så får ni hojta till.
CoAx
Inlägg: 1
Blev medlem: 8 november 2007, 14:54:13
Ort: Avesta

Inlägg av CoAx »

Hojt!!
Jag har aldrig haft förmånen att äga ett par PA9or men har "konding renoverat" ett flertal genom åren och varje gång jag har öppnat ett par så slår det mig hur något så smått kan låta så stort.

Har jämför dem med NAD 208 drivandes ett par Ino Audio Pi60 och skillnaden är knappt märkbar vid lägre volymer dock vid högre vilket inte är så konstigt eftersom 208an trycker ur sig bra mycket mer effekt.

Jag skulle gärna vilja ha ritningen på dem, har en ide om att placera ett slutsteg invid varje högtalare i en hemmabioconfiguration och dra RG62 som lågnivåkabel ut till varje slutsteg.

Naturligtvis ett av många långsiktiga projekt men har man en ritning så är man ett steg närmare på vägen......

Har någon av er gjort en klon och har någon en layout på kretskort osv?
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8612
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Inlägg av PeterH »

*hojtar* så det ekar i hela huset :D Det var många år sedan man såg dessa prylar i olika HIFI tidningar och läste om dess förträfflighet, men ekonomin var på den tiden inte riktigt tillräcklig :roll:

Hur som är det alltid intressant med scheman för precis som CoAx skriver är man ju ett steg närmare sanningen då... Om det finns möjlighet är jag alltså också intresserad av ett schema (extra plus om det finns MK-layout också :wink: )

/PeterH
Skriv svar