Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 03.45 2018-12-11

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Klippa 4 mm Aluminium
InläggPostat: 17.15 2018-05-25 

Blev medlem: 14.47 2007-12-04
Inlägg: 1096
Ort: Lidingö
Har en skiva 4mm aluminium 600x600mm stor, behöver klippa ner den ca 3mm på vardera sida (4 sidor)

Skulle gärna få det gjort nu i helgen! Så slipper jag köra med vinkelslipen...........

Någon som har tillgång en stor plåtsax? och vill tjäna ett par hundringar ? :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klippa 4 mm Aluminium
InläggPostat: 17.25 2018-05-25 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16.34 2004-09-06
Inlägg: 22623
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Man klipper inte så tjock plåt >> man sågar!
(klart att det är ju du som ställer kraven om hur den nya kanten får se ut! Jag accepterar aldrig klippt kant på så tjock plåt! Sen beror det på legering också!)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klippa 4 mm Aluminium
InläggPostat: 17.29 2018-05-25 

Blev medlem: 14.47 2007-12-04
Inlägg: 1096
Ort: Lidingö
Beror säkert på maskin man klipper i.
Har fått några plåtar klippta förut. kanten ser bra ut. slår sig dock lite ibland...

Men är det någon som har en såg nekar jag inte den hjälpen!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klippa 4 mm Aluminium
InläggPostat: 17.35 2018-05-25 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16.34 2004-09-06
Inlägg: 22623
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Citera:
slår sig dock


nästan jämt skulle jag vilja påstå men det har också med legering att göra samt att den som klipper kan sitt.

Har du ingen vanlig sågklinga? Du behöver väl *bara* såga två sidor med 6mm?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klippa 4 mm Aluminium
InläggPostat: 18.45 2018-05-25 

Blev medlem: 20.01 2009-10-29
Inlägg: 1475
Aluminium går ofta att bearbeta med verktyg för trä om du har en handklingkap eller en elhyvel(kanske går även med en överhandsfräs). Det lilla går även ju att kapa med vinkelslip och smal skiva.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klippa 4 mm Aluminium
InläggPostat: 18.49 2018-05-25 

Blev medlem: 14.47 2007-12-04
Inlägg: 1096
Ort: Lidingö
Jodå har så jag kan göra det för "hand" med div verktyg, tänkt dock slippa. Spara grannarna :)

måste ta runt om då hålbild i mitten skall förbli i mitten


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
   
Drivs av phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010