Utvecklare sökes till Adhoc Systems AB

JonHart
Inlägg: 90
Blev medlem: 17 mars 2016, 10:21:48

Utvecklare sökes till Adhoc Systems AB

Inlägg av JonHart »

Om jobbet

Det är svårt att beskriva vad som behövs för att trivas med ett arbete. En gång tidigare har vi skapat påhittade personer som vi tror skulle gilla att jobba hos oss. Det är uppdiktade personbeskrivningar och bilderna har vi köpt på nätet. Förra gången fungerade riktigt bra så nu kör vi igen. Känner du igen dej i beskrivningen av Joakim eller Yasmin? Eller känner du nån som stämmer in på beskrivningarna? Då vill vi höra av dej!

Skicka din ansökan till info@adhoc.se och gör det så fort du kan!

Om några veckor hoppas vi publicera det här. Då har två nya medarbetare hittat oss och redan kommit igång med jobbet. Här presenterar de sej:

Joakim
De flesta kallar mej Jocke men jag heter Joakim. Jag har precis blivit klar på systemvetarprogrammet och direkt efter sista tentan fick jag jobb på Adhoc. Så här långt trivs jag bra och jag har fått ta tag i en del saker som handlar om optimering av att hämta data från SQL Server. Det är en kund som under lång tid samlat in data från olika anläggningar. Nu ska de börja använda informationen och jag tror det bästa skulle vara att skapa ett data warehouse.

Just nu skriver jag en rapport till kunden där jag beskriver hur det skulle fungera.

De verkar trevliga här på jobbet. Jag har redan fått pröva på att ha köksvecka. Det känns skumt att vara köksbiträde och fixa fika och tömma diskmaskinen och sånt men alla gör det en vecka i taget och det är väl ok.

Böcker i alla former är ett av mina stora intressen. Helst läser jag berättelser baserade på verkliga personer och händelser men en och annan deckare blir det. Under studietiden läste jag mycket faktaböcker och jag tyckte om det också. Jag gillar att laga mat och bjuder gärna en kompis eller två på middag. Stora fester med massa folk är inte riktigt min grej.


Yasmin
Jag heter Yasmin och jag programmerar. Jag hade egentligen inte några planer på ett fast jobb och jag får se hur länge jag stannar.
Men det kändes lockande att prova när jag nu fick erbjudandet. Till sommaren ska jag i alla fall ta långledigt och åka till Grönland och känna på riktig tystnad.

Jag har inte gått nån ordnad utbildning efter gymnasiet. Det har blivit en del korta kurser på universitetet och så har jag jobbat som
DJ och fotograf. Men programmerat har jag alltid gjort, det och matte var det enda som var riktigt kul i skolan. Det har blivit några spel och program för att fixa musikmixar och en del annat.

Javascript är mitt andra modersmål. Det är spretigt och störigt och man kan göra det mesta. Det håller jag på att visa i ett projekt där jag designar och programmerar det användaren ser på sin telefon.

Det är tufft att komma upp ur sängen och komma iväg till jobbet varje dag så det är tur det går att flexa! Jag är ofta iväg på grejer på kvällarna och det kan bli sent. Men när jag väl kommer till jobbet känns det bra. Stämningen är kul och det är lätt att hitta nån som vill prata om nästan vad som helst. Det sämsta så här långt är att jag inte fått nån stol. De gamla uvarna här säjer att det är nyttigt att stå och jobba. I morgon tar jag med en stol hemifrån!


Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/ ... 30ff4a93de
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Utvecklare sökes till Adhoc Systems AB

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Verkar vettigt! Det där SQL jobbet skulle jag själv ha gillat! Om jag nu inte var så lat!
Men då finner man på bra metoder. Som sagts i annan jobbsökaretråd. Personligt, erfarenhet och vilja är viktigare än att rada upp saker från forntiden!
Det är i nuet vi lever. Och för framtida segrar får vi betalt!
Skriv svar