E: Jag hjälper dig mad Konstruktion och bearbetning!
E: Jag hjälper dig mad Konstruktion och bearbetning!
Hejsan!
Jag skulle kunna hjälpa dig med tillverkning av prototyper delar eller ritningar har till gång till Solidworks och är utbildad i det.
Jag hjälper dig från Idé till slutlig produkt eller så tar jag vid där du inte kan fortsätta.
Har också till gång till en Mekanisk verkstad med CNC fräsar och CNC svarvar.
Tillverkning av kompleta ritningar, 3D modeller, fräsjobb och svarvjobb är inga problem.
Aluminium, mässing, stål rostfritt, plast vad du en behöver så kan jag fixa materialet och bearbeta det åt dig.
till en mindre kostnad.
Hör av dig till mig med ett PM eller via E-post!
Mvh Mikey
Jag skulle kunna hjälpa dig med tillverkning av prototyper delar eller ritningar har till gång till Solidworks och är utbildad i det.
Jag hjälper dig från Idé till slutlig produkt eller så tar jag vid där du inte kan fortsätta.
Har också till gång till en Mekanisk verkstad med CNC fräsar och CNC svarvar.
Tillverkning av kompleta ritningar, 3D modeller, fräsjobb och svarvjobb är inga problem.
Aluminium, mässing, stål rostfritt, plast vad du en behöver så kan jag fixa materialet och bearbeta det åt dig.
till en mindre kostnad.
Hör av dig till mig med ett PM eller via E-post!
Mvh Mikey
Re: E: Jag hjälper dig mad Konstruktion och bearbetning!
En fördel vore ju att veta var i landet du finns.
Jag kan också skicka sakerna över hela landet om det skulle behövas.
Södermanland
MVh Mikey
Södermanland
MVh Mikey
Hej och välkommen till forumet Mikey_ax!
Man får alltid en bättre uppfattning med ett eller flera pris-exempel.
Jag kan börja med ett exempel: Hur mycket skulle det kosta att tillverka en bit i aluminium som bilden visar?
Jag behöver inte få den biten tillverkad och ritningen är inte perfekt, men jag tycker att det duger för att få ett prisförslag.
Lite mer information om dina maskiner och system skadar inte. Också, om du är intresserad av att göra jobbet, skulle du göra det "hemligt" via PM? Eller via e-post och öppet i forumet?
Man får alltid en bättre uppfattning med ett eller flera pris-exempel.
Jag kan börja med ett exempel: Hur mycket skulle det kosta att tillverka en bit i aluminium som bilden visar?
Jag behöver inte få den biten tillverkad och ritningen är inte perfekt, men jag tycker att det duger för att få ett prisförslag.
Lite mer information om dina maskiner och system skadar inte. Också, om du är intresserad av att göra jobbet, skulle du göra det "hemligt" via PM? Eller via e-post och öppet i forumet?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hejsan Boris!
Mycket bra frågor priset skulle nog ligga runt 400kr exklusive frakt.
Jag har maskiner med Heidenhain och Fanuc styrsystem och programmerar i ISO koder.
CAD så kör jag Solidworks och CAM så är det GibbsCAM.
Jag kan ta på mig stora som små jobb och göra dem öppna här på forumet eller bara
via E-post om man vill det.
Mvh Mikey
Mycket bra frågor priset skulle nog ligga runt 400kr exklusive frakt.
Jag har maskiner med Heidenhain och Fanuc styrsystem och programmerar i ISO koder.
CAD så kör jag Solidworks och CAM så är det GibbsCAM.
Jag kan ta på mig stora som små jobb och göra dem öppna här på forumet eller bara
via E-post om man vill det.
Mvh Mikey
- Klas-Kenny
Hur bra jag än tycker det är om du kan hjälpa folk med sådant till bra priser så:
Att läsa reglerna vid registrering är ingen dum idé.6.2 Försäljning
Det är inte tillåtet att registrera sig som medlem i syfte att enbart sälja produkter eller tjänster.
Det är inte heller tillåtet att som första inlägg försöka sälja något eller promota en
affärsverksamhet, även om du sen faktiskt ska nyttja forumet som det är tänkt.
Tanken är inte att tjäna pengar, tanken är att hjälpa folk att lyckas med olika projekt som dem har.
Tankar och idé som kan behöva mer input och erfarenhet som jag har.
Jag kommer att kunna hjälpa folk till i stort sätt Självkostnads pris och se hur projekt kommer fram.
Till och med så är jag bred om någon kommer med en så pass bra sak såg går jag in och sponsrar helt
grattis och gör delar för att hjälpa. bara för att jag inte har mycket annat för mig och tycker det är kul.
Om jag vill tjäna pengar kan jag lika gärna åka till mitt jobb och stämpla in så tjänar jag mera.
biten som jag titta på åt Boris är betydligt mycke dyrare om man ska göra den för ren vinst syfte om jag
hade tillverka den på mitt jobb skulle den sluta på 2500-3000kr för Ställ, material, verktygs kostnader, programmering och arbetskostnad.
Jag vill ursäkta mig om det framstår som att jag försöker tjäna pengar men så är inte fallet, utan helt och hållet mitt
sätt att komma in och vara delaktig i olika projekt då jag behöver ha något att göra på fritiden.
Tankar och idé som kan behöva mer input och erfarenhet som jag har.
Jag kommer att kunna hjälpa folk till i stort sätt Självkostnads pris och se hur projekt kommer fram.
Till och med så är jag bred om någon kommer med en så pass bra sak såg går jag in och sponsrar helt
grattis och gör delar för att hjälpa. bara för att jag inte har mycket annat för mig och tycker det är kul.
Om jag vill tjäna pengar kan jag lika gärna åka till mitt jobb och stämpla in så tjänar jag mera.
biten som jag titta på åt Boris är betydligt mycke dyrare om man ska göra den för ren vinst syfte om jag
hade tillverka den på mitt jobb skulle den sluta på 2500-3000kr för Ställ, material, verktygs kostnader, programmering och arbetskostnad.
Jag vill ursäkta mig om det framstår som att jag försöker tjäna pengar men så är inte fallet, utan helt och hållet mitt
sätt att komma in och vara delaktig i olika projekt då jag behöver ha något att göra på fritiden.
Om din tanke är att inte tjäna pengar på de tjänster du erbjuder så måste du helt enkelt jobba gratis. Materialet till den detalj du gav pris på till Boris kostar ju inte 400 kronor. Med andra ord tjänar du pengar ifall du skall tillverka den för det priset.
Jag missunnar dig inte att tjäna pengar, det vill ju alla göra på ett eller annat sätt. Men du skrev att du inte har för avsikt att tjäna pengar och då kan du ju inte samtidigt ta betalt för det du tillverkar, eller hur.
Jag missunnar dig inte att tjäna pengar, det vill ju alla göra på ett eller annat sätt. Men du skrev att du inte har för avsikt att tjäna pengar och då kan du ju inte samtidigt ta betalt för det du tillverkar, eller hur.
Lägg upp en tråd med lite roliga saker du gjort så är problemet ur världen...
Hejsan Labmaster!
Jag vet att den biten aluminium inte kostar exakt 400kr men det finns andra saker som kostar runt om kring det Ström, verktyg, mm.....
Sen om det inte går plus / minus 0kr så är väl det inte hela värden.
Som jag också sa att kommer det en person som har en jätte intressant Projekt man kan följa och vara med på så givet vis kommer säkert
Jag att göra en och annan sak till dem för 0kr.
Jag vet att den biten aluminium inte kostar exakt 400kr men det finns andra saker som kostar runt om kring det Ström, verktyg, mm.....
Sen om det inte går plus / minus 0kr så är väl det inte hela värden.
Som jag också sa att kommer det en person som har en jätte intressant Projekt man kan följa och vara med på så givet vis kommer säkert
Jag att göra en och annan sak till dem för 0kr.
Hejsan Andax!
Det kommer att komma lite nya trådar alldeles snart.
är ny har och jag måste börja någon stans håller på
och jobbar på det nu.
Mikey
Det kommer att komma lite nya trådar alldeles snart.
är ny har och jag måste börja någon stans håller på
och jobbar på det nu.
Mikey
Jag vill inte blanda mig i regler, det kan andra göra. Men jag vill bara säga att jag ser den här tråden som ett hjälpmedel där man själv kan fråga efter hjälp att genomföra sin ide direkt i tråden.
Ett stort tack för en sådan tjänst och lycka till!
Ett stort tack för en sådan tjänst och lycka till!
Välkomen Mikey_ax.
Det skall bli kul att se vad du har gjort.
Det skall bli kul att se vad du har gjort.
Välkommen till forumet!
Ursäkta att jag lägger mig i men,
Med andra ord tjänar du pengar ifall du skall tillverka den för det priset.
Vad spelar det för roll om killen tjänar några kronor på arbetet?? Det är ju ingen som är tvingad att handla och tycker man att priset för någon moböp är okej så är det väl skitsamma? Jag fattar inte varför folk här är så bekymrade över det.
Jag personligen tycker att det är bra att folk ger sig tillkänna på det här sättet och om jag vill ha något tillverkat skulle det kännas ganska pissigt om någon ska jobba gratis för det.
Ursäkta att jag lägger mig i men,
Med andra ord tjänar du pengar ifall du skall tillverka den för det priset.
Vad spelar det för roll om killen tjänar några kronor på arbetet?? Det är ju ingen som är tvingad att handla och tycker man att priset för någon moböp är okej så är det väl skitsamma? Jag fattar inte varför folk här är så bekymrade över det.
Jag personligen tycker att det är bra att folk ger sig tillkänna på det här sättet och om jag vill ha något tillverkat skulle det kännas ganska pissigt om någon ska jobba gratis för det.
Kanske dags att lägga in en ny kategori: Jag fixar tjänsten/prylen du behöver få tillverkad. i den kan folk som har verktyg, kunskap, intresse, osv, lägga in vad de kan göra för produkter till just mitt bygge
Salle
Salle